Aktuality 2018

 

20. 8. 2018

B. NIKODEMA STÁLE VE HŘE

aneb i proto všichni potřebujeme nové kompetentní řízení pustkovecké radnice

Text z oznámení EIA, str. 117:

Pro účely oznámení o posuzování vlivů na životní prostředí byl projekt předložen v jediné variantě, avšak svým členěním rozdělen na dvě části – jednak část posuzovanou v tomto dokumentu, tj. trasa po ul. 17. listopadu a ul. Průběžné a jednak trasa vedoucí po ul. B. Nikodéma. Tato trasa, která má složitější projekční přípravu bude posouzena (vč. kumulace obou variant) v samostatném oznámení EIA.

 

19. 8. 2018

Volby v Pustkovci 2018

Zaregistrovalo se 5 stran. Petice zdůrazňuje,že zdaleka nejvýznamněji bojovala a bojuje proti tramprojektu pustkovecká ODS. Na bázi občanského aktivismu vznikla volební strana Občané pro Pustkovec, jejíž kandidátky se o informování a občanskou diskusi na zasedání zastupitelstva výrazně zasloužily.

Ostatní kandidující strany nejsou v Pustkovci věrohodná alternativa. Pozor na Pustkovec pro život. Jedná se o bývalé Kondulovo SNK Pustkovec.

 

12. 8. 2018

5. a 6. října 2018 jsou komunální volby

Jde o to jít volit.

Jde o to volby uhlídat. Čím svěžeji obsazené volební komise, tím větší jistota správně sečtených hlasů.

Prosíme, přihlasme se do volebních komisí, které sčítají hlasy. Je za to i odměna 1800 Kč.

V malých obvodech jako Pustkovec či Martinov způsobí i malá chyba změnu celového výsledku.

Člen volební komise musí mít 18+ a nesmí sám kandidovat. Může být odkudkoli.

 

Volby Pustkovec – přihlaste se do volební komise u paní Theimerové 599 484 105

Volby Martinov -přihlaste se do volební komise u paní Ing. Fridrichové 599 423 105

Volby Poruba – ústředna 599 480 111

Prosíme, podílejme se na demokracii v našem státě!

 

4. 8. 2018

SRPNOVÉ PETIČNÍ INFO

Vážené dámy a pánové,

v sobotu 4. 8. 2018 je situace následující:

1. Do čtvrtka 9. 8. je možné podat negativní vyjádření k tramprojektu v procesu EIA. Vyjádření se podává na krajský úřad. Podrobnosti o tom, jak to udělat, jsou na webu petice nebo na FB.

2. Spolek „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ pracuje na obsáhlém vyjádření k EIA. Podrobnosti o spolkovém vyjádření může spolek zveřejnit až po tzv. závěru zjišťovacího řízení krajského úřadu.

3. Co nejdůrazněji upozorňujeme vlastníky pozemků, domů, bytů a dalších nemovitostí kolem trati na to, že je nezbytné, aby do EIA vstoupili. Upevní tak své právní postavení do budoucna. Všichni dotčení vlastníci jsou totiž účastníky případného územního a stavebního řízení. Čím dříve budou uplatňovat svůj nesouhlas s tramprojektem, tím lépe.

Stále platí, že nejsilnější je právo vlastnické. Vyvlastnit pozemek pro tramstavbu prakticky nelze. Čím dříve se ale přípravy tramprojektu zastaví, tím lépe pro nás všechny.

4. Dne 30. 7. 2018 přijal Pustkovec usnesení, jehož součástí je negativní vyjádření k tramprojektu do řízení EIA. Je jasné, že Pustkovec nikdy s tramprojektem souhlasit nebude. Červencovým rozhodnutím Pustkovec navazuje na řadu svých protitramvajových usnesení z minulých let. Autorem návrhu přijatého červencového usnesení EIA v Pustkovci je pustkovecká ODS.

5. B. NIKODEMA
Primátor Macura /ANO/ odmítl dle zákona o svobodném přístupu k informacím poskytnout projektovou dokumentaci na B. Nikodema, kterou má Ostrava k dispozici od 4. 5. 2018. Tak jsme se odvolali. Krajský úřad rozhodnutí primátora zrušil pro nezákonnost. Nyní čekáme, zda primátor dokumentaci poskytne či nikoli.

Jinak řečeno: Bacha, B. Nikodema je stále ve hře!

6. V těchto dnech rozhodne opětovně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o tom, jak Ostrava při veřejné zakázce na tramprojekt porušila zákon.

7. S tramprojektem nesouhlasí celá ostravská KSČM, přijala k tomu interní finální stanovisko. Tramprojekt podporuje hnutí Ostravak a hnutí ANO.

8. Petice z několika nezávislých zdrojů slyšela, že údajně s tramprojektem z dopravního hlediska nesouhlasí Policie ČR. Petice zdůrazňuje, že není schopna tuto informaci jakkoli ověřit.

9. SHRNUTÍ

Pořád platí, že tramprojekt má tři roviny: A. POLITICKOU, B. PENĚŽNÍ A C. PRÁVNÍ.

A. POLITICKÁ
Hodně záleží na podzimních volbách. Prosíme, pojďme protitramvajově volit!
Platí, že rovina politická není nic jiného než souhlas investora se stavbou.

B. PENĚŽNÍ
Tahle rovina je hodně zajímavá. Platí princip „Čapí hnízdo“. Projekt, co porušuje právo, nemá nárok na EU dotace.
Tramprojekt by pak musel být financován přímo ze státního rozpočtu.

C. PRÁVNÍ
V rovině právní jsme nyní. EIA je prvním z řady správních řízení, které tramprojekt musí absolvovat. Ve hře je i postup proti tramprojektu soudní cestou.

Jenom za splnění A + B + C lze tramprojekt realizovat.

Petice nyní může říci jen tolik, že A + B + C se nejeví pravděpodobně.

Nyní jde jen o to vydržet!

 

1. 8. 2018

EIA – PRO VLASTNÍKY NEMOVITOSTÍ,

které by byly tramvýstavbou dotčeny. Dotčené nemovitosti jsou nejen přímo kolemplánované tramstavby, ale i v jejím okolí.

Podejte vyjádření do řízení EIA a uveďte, jaké nemovitosti konkrétně vlastníte (byt, pozemek, dům).

Vlastníci dotčených nemovitostí jsou ze zákona účastníky navazujících řízení (územní či stavební řízení).

 

31. 7. 2018

Co se dělo na zastupitelstvu 30. 7. 2018 v PUSTKOVCI

Dobré zprávy – pustkovecké zastupitelstvo se na návrh ODS usneslo na obsáhlém vyjádření k EIA

1. Zastupitelstvo bylo krátké, bylo horko. Zastupitelů přišlo 11 z 15.

2. Mizivá byla i účast veřejnosti (4 osoby).

3. Přijaté vyjádření k EIA je důležitým krokem v prvním správním řízení, které se tramprojektu týká. Jeho text přineseme.

4. Obsáhlé přijaté vyjádření vypracovala opoziční ODS (Ing. Čeganová, Ing. Urban).

5. Návrh vyjádření předložil i radní Kondula (SNK PUSTOVEC). Tento návrh byl ale krátký a spíše deklaratorní povahy. Nebyl vhodný pro řízení EIA.

6. V diskuzi se vyjevilo, že radní Škovran (ČSSD) nerozumí základnímu rozdělení pravomocí v našem státě: za všechny budiž uveden jeho výrok, že „statutární město je na úrovni kraje“.

7. V diskuzi se vyjevilo, že radní Kondula (SNK PUSTOVEC) pociťuje obavy z protitramvajového postoje, má strach, že Pustkovec přijde o dotace na opravu Sokolovny. K tomu je nutno poznamenat, že se hraje o budoucnost Pustkovce. Ve světle této skutečnosti je oprava Solovny podružná věc.

8. Zastupitelstvo svolal starosta Pyš (ČSSD) na žádost Ing. Urbana (ODS).

9. Zastupitel Ondruš (SNK Pustkovec – bohužel už prý nebude kandidovat) se pozastavoval nad tím, že relevantní materiál – obsáhlé vyjádření – předkládá opoziční ODS a nikoli rada Pustovce (koalice ČSSD a SNK Pustkovec).

10. Velmi dobře problematiku tramtrati chápe pustkovecká KDU-ČSL. Tato strana není sice intelektuálním tahounem protitramvajového odboje, ale svůj postoj zastává konstantně a hodnověrně.

ZÁVĚR:

Koho v Pustkovci volit? – ODS

Koho v Pustkovci rozhodně nevolit? – ČSSD, SNK Pustkovec

 

23. 7. 2018

VSTUPTE AKTIVNĚ DO EIA – VYPLNĚNÍM FORMULÁŘE TO JDE JEDNODUŠE

EIA posuzuje vliv tramstavby na přírodu a zdraví lidí

Vážené dámy a pánové,

v příloze FORMULÁŘ pro vyjádření EIA. Kdyby cokoli, ptejte se. Sdílejte.

Lhůta pro vyjádření: 9. 8. 2018.

Podklady k případnému EIA studiu jsou dostupné zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2105

Nyní je proces EIA v tzv. zjišťovacím řízení. Nyní chceme, aby tramprojekt šel do plného posouzení EIA (tzv. velká EIA).

EIA je jedinečné řízení, které vychází z evropského práva. Garantuje každému právo vyjádřit své negativní stanovisko k tramstavbě.

Moc děkujeme za pomoc a podporu!

STÁHNOUT (DOCX 16,9 KB)

 

21. 7. 2018

BETONOVÉ TRAMPEKLO U DUHY Z OZNÁMENÍ EIA

Dnešní podoba Duhy není ideální. Ale vyrušit trávu a keře a všechno zabetonovat není řešení.

Povšimněme si propagandistické líbivosti obrázku: třešňové stromy kvetou asi deset dnů v roce, takže nebudou růžové celý rok. A přežijí všechny uprostřed betonového koryta?

Všichni víme, jak dopadly stromy na zastávkách třeba na Slavíkově ulici. Betonizaci stromy nepřežily, zůstaly po nich jen prázdná kola v betonu.

Prosíme, přemýšlejme!


Petiční spolek „Prosíme přemýšlejme, z.s.“ potřebuje asi 100 000 Kč na obranu v řízení EIA.

I malá částka pomůže!

V pátek 20. 7. večer bylo na spolkovém účtu 47 000 Kč.

Číslo účtu „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je 28 01 46 62 99 / 2010.

Více o „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je na webu a fb naší petice.
Děkujeme za podporu!

 

17. 7. 2018

ASFALT MÍSTO PŮDY A STROMŮ
ANEB EKOLOGIZACE PO OSTRAVSKU

Součástí podkladů EIA je i tento děsivý obrázek.

Pro neznalé místních poměrů:

Tam, kde je na obrázku napravo obří parkoviště, je dnes malé parkoviště pro obyvatele domů na O. Jeremiáše, tráva a stromy. Navrhované řešení znamená, že by místní lidé ztratili stromy, které je dělí od provozu na Průběžné a prakticky by bydleli na asfaltovém parkovišti.

Tráva na trampásu je také jen šidítko. Půda je pryč, tráva roste na umělém podkladu, kde nemůže existovat život (hmyz, červi, žížaly, drobní hlodavci).

Všem hujerům taky připomínáme, že z točny Opavská je to pěšky ke Globusu ještě asi půl kilometru. Zatímco nyní tam autobus 40 zajíždí až před vchod!

Takže zatím jsme se z podkladů EIA dozvěděli, že se díky nové tramtrati naše ovzduší zhorší (příloha 8 EIA) a z obrázku z přílohy 5 zjišťujeme, že asfaltové moře je nabízenou alternativou k půdě, stromům a keřům.

TOŽ EKOLOGIZACE PO OSTRAVSKU!


Petiční spolek „Prosíme přemýšlejme, z.s.“ potřebuje asi 100 000 Kč na obranu v řízení EIA.

V úterý 17. 7. 2018 byl stav spolkového účtu 18 000 Kč, což je fajn začátek a hluboký dík dárcům, ale zdaleka to nestačí.

I malá částka pomůže!

Číslo účtu „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je 28 01 46 62 99 / 2010.

Více o „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je na webu a fb naší petice.
Děkujeme za podporu!

 

16. 7. 2018

INFO 16. 7. – B. NIKODEMA

1. Koncept dokumentace pro tramtrať po B. Nikodema dostala Ostrava od projektantů 4. května 2018.

2. Petice se nyní snaží tuto dokumentaci získat.

3. Všichni si pamatujeme na podzim 2016, kdy politici napříč stranami hlásali, že tramvaj po B. Nikodema pojede. Nyní se o Nikodema nemluví, to ale neznamená, že je ze hry.

4. Z tras D a B se staly Trasa I a Trasa II. Legálnost této změny nyní šetří ÚOHS. Trasa II je nyní samostatně B. Nikodema.

5. Nyní běží EIA na Trasu I: SLOVAN-DUHA-PRŮBĚŽNÁ-TOČNA OPAVSKÁ.

6. Dobrá zpráva je, že EIA na Trasu I obsahuje chyby a obrana proti ní je dobře možná. Špatná zpráva je, že jakmile by existovala tramtrať od Slovanu po Duhu, byla by jen otázka času, kdy by vedla tramtrať dolů po B. Nikodema směrem na Martinovskou. Vytvořil by se tak tramvajový okruh Porubou: Martinovská – Opavská – 17. listopadu – B. Nikodema – Martinovska.

7. I samotná výstavba Trasy I by znamenala enormní navýšení provozu v okolních ulicích: dolní i horní B. Nikodema, dolní i horní Pustkovecká, Martinovská, Opavská v úseku od Slovanu ke Globusu, dolní Průběžná.

8. ŘEŠENÍ?

Žádná nová tramtrať v žádné formě. Aktivní vstup lidí do řízení EIA, řekneme včas jak. Sledování webu a FB petice.


Petiční spolek „Prosíme přemýšlejme, z.s.“ potřebuje peníze na obranu v řízení EIA.
I malá částka pomůže ochránit naše domovy.
Číslo účtu „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je 28 01 46 62 99 / 2010.

Více o „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je na webu a fb naší petice.
Děkujeme za podporu!

 

15. 7. 2018

TRAMVAJ

Evropský peníz ladem leží,
ostravským radním hlavou běží,
pánové Macura i Semerák,
tramvaj budovat chtějí na „Osmák“.

Dopravní podnik aplauduje,
stavební lobby sekunduje,
penízky se posypou,
občané Ti prominou.

Kruhové objezdy jsou na nic,
to ví přeci každý panic,
asfaltem tím nešetříme,
stovky stromů pokácíme.

Jak to všechno zdůvodnit,
stačí jen důvtip mít,
heslem doby tím je,
eko-, ekologie!

Tramvajové obratiště,
a záchytné parkoviště,
pod okny chce každý z nás,
rychle pryč, stěhuji se zas…

Autor: Porubský-OVčan

Petiční spolek „Prosíme přemýšlejme, z.s.“ potřebuje peníze na obranu v řízení EIA.
I malá částka pomůže ochránit naše domovy.
Číslo účtu „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je 28 01 46 62 99 / 2010.

Děkujeme za podporu!

 

12. 7. 2018

TRAMPROJEKT ŘÍZENÍ EIA – aktuality z 12.7. 2018

Vážení přátelé,

prosíme, přijměte a sdílejte se svým okolím následující informace:

1. Na bázi petice vznikl spolek s názvem „Prosíme, přemýšlejme, z.s“, IČO 061 29 277.

2. Spolek bude zastupovat zájmy hájené naší peticí v řízení EIA. Oficiální dokumenty k probíhajícímu řízení dostupné zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2105

3. Výkonný orgán spolku jsou radní, kteří spolek založili: analytik a předseda místního sdružení ODS Pustkovec Ing. Jan Blažek, pedoložka působící na Akademii věd a přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy RNDr. Barbora Strouhalová, PhD, a členka petičního výboru naší petice Mgr. et Mgr. Markéta Vysloužilová.

4. Pro řízení EIA má spolek „Prosíme, přemýšlejme, z.s“ právní pomoc advokátky JUDr. Petry Humlíčkové, PhD, která je expertkou na právo životního prostředí a která ho i vyučuje na právnické fakultě v Praze. Petra Humlíčková je královnou svého oboru.

5. EIA je první správním řízením tramprojektu. Legrace skončila, nicméně není důvod k panice.

6. Prosíme všechny lidi dotčené tramprojektem, aby vstoupili do řízení EIA. Budeme příští týden podrobně informovat jak.

7. „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ potřebuje na svou činnost peníze. Právní obrana i odborné konzultace či posudky musejí být zaplaceny. Petiční tým i radní spolku pracují bez nároku na odměnu. Odhadujeme, že spolek bude potřebovat pro záležitosti související s řízením EIA asi 100 000 Kč.

Moc Vás prosíme o finanční pomoc. Číslo účtu „Prosíme, přemýšlejme, z.s.“ je 28 01 46 62 99 / 2010.

Spolek na požádání vydá potvrzení o přijetí daru pro daňové účely. Kontakt stejný jako pro petici: netramvajim@gmail.com.

8. Nejlepší zprávy na závěr: Ostravou předložené oznámení EIA má vady a chyby! Zrůdnost tramprojektu se stává stále zřetelnější.

Z tabulky na obrázku vidíme, jak by se dle vlastních údajů Ostravy z rozptylové studie tramprojektem ovzduší v Pustkovci ZHORŠILO!

Zhoršují se hodnoty benzenu, benzo(a)pyrenu, NO2, CO i prachových částic PM10.

PROSÍME, PŘEMÝŠLEJME!

 

10. 7. 2018

EIA AKTUALITY

Dnes ve 12:55 se na úřední desce objevily první tramdokumenty.

TERMÍN PRO ZASLÁNÍ VYJÁDŘENÍ VŠECH DOTČENÝCH OBČANŮ JE 9. 8. 2018.

Co se nyní děje?

Bylo zahájeno první ze správních řízení kolem tramprojektu.

Platí, že lidé bydlící kolem trati v Pustkovci a Porubě mohou do řízení vstoupit a zaslat své vyjádření Krajskému úřadu MSK do 9. 8. 2018. Budeme přesně informovat, jak to udělat.

 

10. 7. 2018

HOT NEWS – EIA JE TADY

Na následujícím odkazu vidíme, že byl dne 10. 7. 2018 založen záznam pro řízení EIA pro tramprojekt pod názvem „Ekologizace veřejné dopravy Ostrava-Poruba“.

https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2105

Každý z dotčených obyvatel má možnost do EIA vstoupit.

Budeme Vás informovat. Sledujte web a FB petice!

Hlavní je nyní, abychom se bránili. Klidně, věcně, organizovaně. Řekneme Vám jak.

Tramvaj nemá šanci, musíme si to ale odpracovat 🙂

Prosíme, přemýšlejme, proč je EIA zahájena zrovna v době letních prázdnin!

 

9. 7. 2018

KÁCENÍ – AKTUÁLNÍ ČÍSLA Z ČERVNA
ANEB KÁCENÍ NEMÁ S OCHRANOU PŘÍRODY V NAŠICH ULICÍCH NIC SPOLEČNÉHO

V červnovém konceptu tramdokumentace se z 719 stromů ke kácení stalo v textu shrnutí tramprojektu skoro 900 stromů ke kácení!

Nedodělaný návrh pro řízení EIA pak taktně zmiňuje jen stromy s určitým obvodem, tedy asi 300 stromů. Úmyslně zamlčuje kácení menších stromů a mýcení téměř 1 000m² keřů.

Červnová tramdokumentace včetně výkresů k projektu jsou ke stažení na webu petice.

Prosíme, přemýšlejme!

 

5. 7. 2018

EIA – PROSÍME HLÍDEJME ÚŘEDNÍ DESKU

https://portal.cenia.cz/eiasea/view/eia100_cr

Jak už jsme psali, tramprojekt má tři roviny: politickou, právní a peněžní.

V právní rovině potřebuje statutární město Ostrava projít řízením EIA.

EIA posuzuje vliv na životní prostředí a veřejné zdraví. Do řízení EIA může vstoupit každý, včas Vám řekneme jak.

Zatím platí, že přes všechno to trampropagandistické divadlo Ostrava nemá hotový projekt, s kterým by do EIA mohla jít.

Nicméně je třeba býti bdělí, proto spolu hlídejme úřední desku, abychom se o zahájení řízení EIA dozvěděli co nejdříve. Na uvedeném webovém odkazu je to jednoduché.

Prosíme, přemýšlejme!

 

26. 8. 2018

PRIMÁTOR MACURA /ANO/ PŘIJEL VNUCOVAT TRAMPROJEKT AUTEM

Drobný, leč zajímavý detail:

TOMÁŠ MACURA přijel na zastupitelstvo 11. 6. do Pustkovce autem.

Autem přijel i na tramdebatu do porubské Slunečnice 18. 6. 2018.

Je to projev funkcionářské arogance: z centra Ostravy ke Slunečnici jede tramvaj, stejně tak je možné jet MHD na ulici Pustkoveckou, na které se nachází pustkovecká radnice.

Navíc se podívejme, jak primátorské auto stojí – na žlutých pruzích, kde se parkovat nesmí. Markéta Vysloužilová se primátorova řidiče zeptala, proč stojí právě tam. Řidič odpověděl, že jinde není místo. Tak jsme prázdné místo na parkovišti u radnice hned vedle vyfotili.

Prosíme, přemýšlejme, proč náš primátor, propagátor tramprojektu, nejezdí tramvají.

 

25. 6. 2018

BÍLÉ OVCE V OSTRAVAKU

Mezi porubskými zastupiteli za Ostravaka jsou dva, kteří opakovaně aktivně vystupovali proti tramtrati.

Jsou to zastupitel MARTIN DRASTICH a zastupitel DAVID NESPĚŠNÝ.

Oba dle svých vlastních vyjádření žijí v místech, kudy by měla plánovaná tramtrať vést. Rozumějí velice dobře argumentům petice a vědí, jaký nesmyslný a masivní zásah do zdejšího životního prostředí by tramprojekt znamenal.

To bohužel nic nemění na skutečnosti, že Ostravak v zastupitelstvu města tramprojekt podpořil a hlasoval pro to, aby se tramprojekt stal projektem zvláštního významu.

PETICE zdůrazňuje, že i přes politický souhlas zastupitelstva Ostravy s tramprojektem je jeho realizace velmi nepravděpodobná.

Tramprojekt má právní vady, není povolení EIA, není územní nebo jiné rozhodnutí. Na projekt nejsou evropské peníze.

Prosíme, přemýšlejme, kdo a proč tramprojekt a pokračování nákladných pseudoprací na něm tlačí!

 

20. 6. 2018

ZASTUPITELSTVO OSTRAVY DNES VYŠACHOVALO PORUBU,PUSTKOVEC, MARTINOV A PLESNOU Z ROZHODOVÁNÍ O TRAMTRATI

Jednoduše co se stalo:

1. Ostravské zastupitelstvo rozhodlo, že o tramtrati bude rozhodovat samo.

2. Je to jen souhlas investora (Ostravy) se stavbou. Jako když se člověk rozhodne, že si postaví chatu.

3. Prakticky to znamená, že politická cesta je mrtvá. Do voleb na podzim 2018. Zbývá cesta právní. Platí, že Ostrava nemá řízení EIA, nemá žádné úřední povolení pro stavbu. Ostravu prošetřuje ÚOHS v Brně.

4. Ostrava musí projít následujícími řízeními: A. EIA B. územní řízení C. stavební řízení.

5. Připomínky a námitky v územním řízení bude za Ostravu podávat jen Rada města (MACURA /ANO/, SEMERÁK /Ostravak/ a spol.).

6. Řízení EIA se mohou účastnit všichni, tj. občané bydlící v místě i jednotlivé městské obvody.

7. Je velké štěstí, že tramprojekt má vady. Obrana právní proti němu je tak dobře možná.

8. K rušení porubské Vozovny a jejímu přemísťování jinam – údajně do areálu DPO v Martinově:

V kuloárech na zastupitelstvu šla informace, že:

„Člen Rady města Ostravy údajně koupil pozemky u porubské Vozovny (současná tenisová škola Kubáň), zápis do katastru nemovitostí má údajně proběhnout koncem roku 2018. Na pozemcích mají údajně stát bytové domy. Cena byla údajně 30 milionů Kč.“

PETICE ZDŮRAZŇUJE, že není v jejích silách ověřit hodnověrnost této informace.

9. PROTI tramprojektu byla ostře KSČM.

10. Odebrání rozhodování o tramprojektu obvodům podpořili: ANO, Ostravak, ODS, KDU-ČSL a část ČSSD. Přineseme podrobnosti o tom, kdo jak hlasoval.

11. Primátor MACURA /ANO/ lidem lhal, když tvrdil, že souhlas Poruby a Pustkovce je podmínkou realizace projektu.

 

20. 6. 2018

KSČM VÝSTAVBU TRAMTRATI 20. 6. 2018 NEPODPOŘÍ

Ostravská KSČM přijala oficiální stanovisko, které výstavbu tramtrati jednoznačně odmítá.

Je poněkud překvapivé, že veřejné finance, životní prostředí a transparentnost veřejné správy hájí právě komunistická strana.

Petice vyslovuje ostravské KSČM vřelý dík.

Více zde:
http://ostrava.kscm.cz/article.asp?thema=6195&item=112545

 

19. 6. 2018

DEBATU 18. 6. 2018 OVLÁDL ODPOR VŮČI TRAMPROJEKTU

1. Náměstek Riger /Ostravak/ předvedl několik obrázků a jedno nic neříkající video. Prezentace v podstatě totožná s tou, co proběhla na pustkoveckém zastupitelstvu 11. 6. 2018. NIC NOVÉHO JSME SE NEDOZVĚDĚLI.

2. Členové rady města Macura /ANO/, Riger /Ostravak/ a Semerák /Ostravak/ následně zodpovídali dotazy: zpravidla neodpověděli na položenou otázku, opakovali fráze o rozvoji, nehlučnosti atd. Masáž formou monologu vrchnosti pokračuje.

3. Plný sál lidí byl jednoznačně proti tramvaji.

4. Našli se jedinci, co přišli tramprojekt podpořit: byl jím třeba mladík z Šenova, co v Ostravě nežije, nebo bývalý ředitel DPO a funkcionář KDU-ČSL v jedné osobě Ing. František Vaštík. Prosíme, pamatujme si to.

5. Prosíme, uvědomme si, že tohle všechno platíme… všechny debaty, sály, Pria, projektování…

6. MACURA a spol. mají problém. Vědí to moc dobře. Ti chytřejší z nich vědí už i to, že je třeba se bát.

7. MACURA a spol. musí nyní tramprojekt do krve hájit. Investovali příliš mnoho městských peněz na to, aby nyní veřejně přiznali, že je to …

8. Opakujeme fakta:

– na tramprojekt není jistá žádná EU dotace, o nic není požádáno, nic není přislíbeno

– projekt má řadu právních vad + běží řízení u ÚOHS v Brně

– s tramprojektem NESOUHLASÍ PUSTKOVEC ANI PORUBA. Nyní přichází na řadu ostravské zastupitelstvo.

Prosíme, přemýšlejme!

Volme na podzim jinak.

 

17. 6. 2018

CO SE KOLEM TRAMPROJEKTU STANE V TÝDNU 18. 6. – 25. 6. 2018

1. Poruba nechce, Pustkovec nechce. Primátor chce šíleně moc moc moc.

2. Petice se domnívá, že primátor si chce debatou v pondělí 18. 6. ve Slunečnici udělat přípravu pro hlasování v ostravském zastupitelstvu ve středu 20. 6.

3. Nyní potřebujeme, aby Ostrava ve středu 20. 6. neudělala z tramprojektu projekt zvláštního významu pro Ostravu. Možnosti obrany Poruby a Pustkovce proti takovému projektu by byly značně omezené. Nikoli úplně nemožné.

4. Je proto nutné přijít vyjádřit NESOUHLAS V PONDĚLÍ 18. 6. OD 17H DO SLUNEČNICE.

5. Naše situace nevypadá špatně, máme dobré šance tramprojekt v politické rovině zastavit. K TOMU JE POTŘEBNÁ HOJNÁ ÚČAST VEŘEJNOSTI.

6. Petice si uvědomuje, že je venku hezky a že jsou schůze s funkcionáři města Ostravy nanejvýš otravné. Ale alternativa k nim je tramvaj.

7. Nikdo jiný než my sami nám nepomůže!

8. Za peticí stojí tisíce hodin práce spousty lidí. Obracíme se především na ty z vás, co práci petice dosud pasivně sledujete. Prosíme moc, pojďte nás zítra podpořit. Můžete přijít třeba později nebo na část diskuze.

9. Když nás přijde hodně, může být zítřejší tramdebata debatou poslední.

10. V týdnu od 18. června se vede boj o tramprojekt v politické rovině. To nic nemění na skutečnosti, že v souvislosti s tramprojektem běží řízení ÚOHS a že nemá žádné úřední povolení.

 

16. 6. 2018

Návrh části projektové dokumentace červen 2018

Přinášíme dokumenty, na jejichž základě měla zastupitelstva Poruby a Pustkovce dát souhlas s tramprojektem.

Není divu, že zastupitelstva nesouhlasila. Podívejte se sami: Jedná se o
– 6 výkresů,
– jeden nedodělaný návrh na řízení EIA,
– popis stavby z ledna 2018 (kde logicky nemohou být zapracovány žádné připomínky z února a března),
– jedno vysvětlené neodborného charakteru pro laiky.

Takový návrh projektové doku má do úplné projektové dokumentace hodně daleko.

Povšimněme si třeba také, jak se z 719 stromů ke kácení stalo ve vysvětlení pro laiky skoro 900 stromů ke kácení. Nedodělaný návrh řízení EIA pak taktně zmiňuje jen stromy s určitým obvodem, úmyslně zamlčuje kácení menších stromů a mýcení téměř 1 000m² keřů.

STÁHNOUT (ZIP 26 MB)

 

15. 6. 2018

JE PRIMÁTOR ČESTNÝ CHLAP?

Jistě si všichni vzpomínáme, jak primátor Macura prohlašoval, že souhlas obou obvodů je podmínkou realizace tramprojektu.

Nyní nemá souhlas ani jeden. Poruba nesouhlasila, Pustkovec nesouhlasil.

Přesto má primátor Macura /ANO/ plnou pusu řečí o tom, že tramtrať bude Ostrava nadále prosazovat proti vůli obvodů.

Podívejme se na video a článek!

http://www.patriotmagazin.cz/nova-tramvajova-trat-k-duze-a-globusu-mesto-ji-chce-prosadit

Prosíme přemýšlejme a pojďme si situaci vyříkat osobně s primátorem na debatu do Slunečnice v pondělí 18. 6. 2018 od 17h.

 

15. 6. 2018

CO SE NYNÍ DĚJE NA OSTRAVSKÉM MAGISTRÁTĚ

1. Nikdo na ostravské radnici nepočítal s tím, že Poruba nedá souhlas s tramtratí.

2. Ve středu 20. června chce primátor MACURA /ANO/ na ostravském zastupitelstvu nechat tramprojekt prohlasovat za stěžejní projekt města, aby na jeho realizaci už nepotřeboval souhlas Pustkovce a Poruby.

3. Primátor nedrží slovo: opakovaně v minulosti řekl, že bez souhlasu Pustkovce a Poruby tramprojekt realizován nebude.

4. Primátor mluví na všechny strany s médii, z jeho vyjádření je patrné, že ho názor Pustkovce či Poruby nezajímá.

V pondělí 18. 6. je od 17h ve Slunečnici debata s primátorem. Pojďme se zeptat, proč nedrží slovo.

Prosíme, přemýšlejme!

http://www.patriotmagazin.cz/nova-tramvajova-trat-k-duze-a-globusu-mesto-ji-chce-prosadit

 

14. 6. 2018

FANTASTICKÉ NOVINKY Z PORUBSKÉHO ZASTUPITELSTVA ze 13. 6. 2018

1. Poruba se neusnesla na souhlasu s tramtratí. Neusnesla se ani na tom, že tramtrať nechce.

Co to fakticky znamená? Poruba – poněkud krkolomným způsobem – NEDALA SOUHLAS s výstavbou tramtrati.

2. Poruba usnesením VYJMULA tramtrať ze svého strategického plánu.

3. Podrobnosti dalšího vývoje přineseme v dalších dnech.

4. Na výsledku dnešního hlasování měla zásadní podíl přítomná ŠIROKÁ I ODBORNÁ VEŘEJNOST.

5. Budeme informovat, jak který politik hlasoval.

6. Markéta Vysloužilová ze srdce děkuje všem, kteří pomáhají petici. Blížíme se k cíli.

Děkujeme, že jste s námi!

 

12. 6. 2018

CO BYLO NA PUSTKOVECKÉM ZASTUPITELSTVU V PONDĚLÍ

PUSTKOVECKÝ ODMÍTAVÝ POSTOJ K TRAMVAJI JE NEZLOMNÝ

Zastupitelé a zastupitelky nedostali úplnou dokumentaci k tramprojektu k prostudování. Vůbec o ní proto nehlasovali.

Vzali usnesením na vědomí prezentaci provedenou pány Rigerem /Ostravak/, Macurou /ANO/ a Semerákem /Ostravak/. Prezentace se skládala z několika barevných fotek a jednoho dvouminutového videa, v němž tramvaj jede vyprázdněnou krajinou rádoby od Slovanu na Opavskou.

NIKODEMA: Zatím údajně nebude, pánové Riger a Semerák nejprve řekli, že kvůli dopravnímu modelu, pak z nich vylezlo, že by neprošli na NIKODEMA řízením EIA. Zdůvodnění působilo zoufale nevěrohodně.

Radní Semerák povětšinou mlčel, pánové Macura a Riger nebyli schopni zodpovědět složitější dotazy k projektu.

Primátor Macura připustil, že peníze na projekt nejsou, o dotaci dosud nebylo požádáno. Radní Riger řekl, že investiční záměr dle směrnice Ostravy není, protože se spěchá, aby se stihla dotace EU.

Pánové Riger, Macura a Semerák přijeli do Pustkovce autem, ačkoli u Slovanu stojí tramvaj a od ní je to pohodlnou procházkou deset minut k budově pustkoveckého zastupitelstva.

Nálada v celém zastupitelstvu je ještě více protitramvajová než jindy. Je jasné, že Pustkovec nikdy s tramvají souhlasit nebude. Pokud drží primátor slovo o tom, že souhlas s tramprojektem je podmínkou jeho realizace, pak by se měl tramprojekt okamžitě zastavit.

Statečně protitramvajově vystoupili zastupitelky Tichá /KDU/ a Čeganová /ODS/ a zastupitel Ondruš /SNK Pustkovec/.

Komunální volby jsou v říjnu 2018.

 

9. 6. 2018

HOT NEWS Z PUSTKOVCE – Pustkovec projednává tramprojekt veřejně!

Oznámení

Na základě požadavku vedení města bude v pondělí 11. 6. 2018 19. zasedání zastupitelstva zahájeno již v 15:30 hodin.

Viz: http://www.ostrava-pustkovec.cz – Aktuality, druhá shora

CO TO ZNAMENÁ?

V Pustkovci proběhne projednání aktuální podoby tramprojektu nakonec veřejně. A to na zasedání zastupitelstva, kam přijde i náměstek Riger a další městští funkcionáři. Pojďme se všichni informovat na pustkovecké zastupitelstvo!

Jedinečná šance říci tramvajové ne funkcionářům v pondělí v 15.30 h přímo v Pustkovci!

 

8. 6. 2018

PETICE zveřejňuje dopis náměstka Rigera porubskému a pustkoveckému starostovi

Text dopisu je drzý a šílený zároveň, posuďte sami.

Komentář Markéty Vysloužilové:

1. Z dopisu je zřejmé, že město má pouze „návrh části projektové dokumentace“. Jinak řečeno: dokumentace není úplná! To je velmi podstatná informace.

2. Chtít stanovisko k „návrhu části projektové dokumentace“ je úsměvné. Je to jako chtít jedničku za „návrh části domácího úkolu“.

3. „Návrh části projektové dokumentace“ nemá šanci projít řízením EIA, územním řízením a stavebním řízením. Pro tato řízení je třeba dokumentace úplná.

4. Dopis neobsahuje žádnou informaci o řízení ÚOHS, další časový harmonogram ani informaci o financování projektu. Platí, že projekt porušující právo EU dotací nepodpoří.

5. Zcela lživá je věta: „Upozorňujeme, vzhledem k smluvním závazkům města, že předmětná projektová dokumentace není určena k poskytnutí veřejnosti“. NEEXISTUJE smluvní závazek města, který by zveřejnění dokumentace bránil. Smlouvy týkající se projektu jsou ze zákona uveřejněny například v úředním rejstříku smluv na internetu. Nic o zákazu zveřejňování v nich není.

6. EIA, územní řízení i stavební řízení jsou procesy veřejné, do nichž MŮŽE a BUDE vstupovat veřejnost. Tajit dokumentaci v těchto fázích – pokud k nim vůbec dojde – nebude možné.

7. Logicky: pokud je tramprojekt tak skvělý, ekologický, nehlučný, úžasný, proč nemá veřejnost onen „návrh části projektové dokumentace“ vidět?

8. Z dopisu vidíme, že je napsaný 1. června 2018. Poruba ale informovala své zastupitelky a zastupitele o „návrhu části projektové dokumentace“ až počátkem tohoto týdne, Pustkovec až včera 7. 6. 2018. Proč ta prodleva? Aby bylo času na prostudování materiálu co nejméně?

9. Závěrem trocha psycholingvistiky: všimněme si alibistického „my“ v textu dopisu. Dopis podepsal náměstek Riger, přesto se schovává za neurčité „zasíláme, žádáme, upozorňujeme“. Sebejistý člověk jednající v DOBRÉ VÍŘE mluví jinak.

Prosíme, přemýšlejme a pojďme příští týden hájit naše zájmy!

 

7. 6. 2018

Pozvánka na 13. a 18. června 2018

 

6. 6. 2018

Červnové PRIO

A máme taky zase pohádku o nehlučné a ekologické tramvaji. V PRIU 6/2018 a Ostravské radnici vyšly stejné ČLÁNKY informující občany O potřebnosti nové TRAMVAJOVÉ TRATI, kterou nikdo nepotřebuje a o ekologizaci, která je neekologická. A CO JSME SE DOZVĚDĚLI NOVÉHO? VŮBEC NIC. Už 2 roky stejné báchorky, které jsou v rozporu s realitou. Proč se z nich nedozvíme o problémech s připravovaným projektem, proč nezmiňují, že nemají souhlas soukromých vlastníků pozemků se stavbou, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal rozhodnutí, v němž konstatuje, že se Ostrava dopustila porušení zákona o zadávání veřejných zakázek a že ještě nemají stanovisko EIA.

A proč byly tyto články otištěny? Protože 13. 6. proběhne jednání zastupitelstva městského obvodu Poruba. A protože 18. června se uskuteční ve společenském sále Domova Slunečnice v Porubě beseda o tramvajovém projektu. Besedy se zúčastní primátor, členové vedení města, obvodu i Dopravního podniku Ostrava, kteří budou zodpovídat dotazy občanů.
Pojďme si tedy v co největším počtu 13. a 18. 6. pro odpovědi.

STÁHNOUT (PDF  9,27 MB)

 

2. 6. 2018

Zuzana Bajgarová na 84. zasedání rady porubského obvodu 3. 5. 2018

„Tramvaj – má se teď podávat na dokumentaci o územním řízení a nikdo není schopen říct, zda-li se to zastaví teď nebo až po výběrovém řízení.“

Podívejte se sami na zápis z rady týkající se rekonstrukce Duhy a tramvaje…

Atmosféra zápisu se dá shrnout zhruba tak:

Spěcháme, jinak nestíháme dotace, napasujeme reko Duhy to na změnu klimatu! I když se to prodraží, nevadí, pořídíme dokumentace na opravu Duhy s tramvají i bez ní. Navenek vedeme tramvajovou propagandu, ale fakticky víme, že se tramprojekt realizovat nedá…. Nevadí, předláždit Duhu se taky dá za 80 až 100 mega. Hlavně, že simulujeme aktivity a utrácíme peníze, co sami nemusíme vydělat…

 

29. 5. 2018

Horké info pro majitele domů a pozemků v okolí ulice Krásnopolská v Pustkovci – UPDATE

Prosíme lidi z Pustkovce, aby následující informaci mezi sebou sdíleli:

Na jednání Komise výstavby Pustkovce dne 21. 5. 2018 přednesl její člen – údajně to byl její předseda Škovran /ČSSD/ – úvahu o tom, že by Pustkovec měl do územního plánu pro pozemky v okolí ulice Krásnopolská, prosadit tzv. regulativ na minimální plochu pozemku pro rodinný dům.

Komentář petice:

Že těm, kdo něco takového navrhují, není hanba! Ani nechceme spekulovat o tom, jaké postranní úmysly za takovým návrhem mohou být. Zvláště v tramvajovém kontextu je to odporné: Ostrava posílá přesvědčovací paní, aby lidi z Pustkovce navalili pozemky pro tramvýstavbu, ta je OK. Ale třeba nový pasivní dům na menším pozemku už OK není.

Tohle je přímý útok na lidi, co mají v Pustkovci pozemky a jiný nemovitý majetek. V neposlední řadě je to zásah do rodinného života Pustkoveckých, kteří žijí ve své obci spolu po celé generace. Je to zatím jen úvaha či návrh, přesto se jedná ale o jev velmi nebezpečný. Co se jednou do územního plánu dostane, těžko se z něj odstraňuje…

V pondělí 11. 6. se má konat od 17 hodin pustkovecké zastupitelstvo. Je na lidech z Pustkovce, aby na zastupitelstvo šli a na úvahy o regulativu se otevřeně zeptali.

Zatím víme, že proti regulativu je pustkovecká ODS. Názor pustkovecké KDU zjišťujeme.

Regulativ o stanovení minimální plochy pozemku pro rodinný dům je zatím jen úvaha. Měl by se týkat pozemků v horním Pustkovci kolem ul. Krásnopolská (velkých pozemků, které se mají teprve parcelovat na menší). Tato oblast už ale řadou regulativů upravena je. Navíc Územní plán zde předpokládá výstavbu bytových domů stejně jako rodinných domů a je zde také předepsáno zpracování zastavovací studie.

Proč tedy snaha o regulativ nový? A máme jistotu, že se regulativ nenafoukne od nečekaných dimenzí? A jezdí autobus Zemák opravdu na Becherovku? A co na to Jan Tleskač?

 

28. 5. 2018

Hot news o veřejné zakázce na tramprojekt

ÚOHS v Brně zrušil pokutu, ale řízení nezastavil. Naopak rozšířil okruh věcí, které mají být na veřejné zakázce prověřeny.

Aneb rýsuje se ještě větší průšvih, než jsme čekali.

Srozumitelně, co se stalo:

1. ÚOHS udělil Ostravě za porušení zákona o veř. zakázkách pokutu 100 000 Kč, Ostrava se odvolala.

2. Odvolací orgán, což je předseda ÚOHS, pokutu zrušil mimo jiné s odůvodněním, že je třeba prověřit tramprojekt ve všech souvislostech.

3. Řízení u ÚOHS tak běží od začátku. Kdyby byl předseda ÚOHS přesvědčen o bezchybnosti veřejné zakázky na tramprojekt, řízení by zastavil. Vůbec by nepokračovalo.

4. Prověřovat se nyní budou tři věci:

a) Je OK, že se z tras D a B staly trasy 1 a 2, přičemž se změnil nejen název, ale i jejich trasování a cena?

b) Byly cenové změny v souladu s právním výkladem Evropské komise, jak osvětluje směrnice Ministerstva pro místní rozvoj „Změny závazků ze smlouvy na veřejnou zakázku“? (Už nyní víme, že katastrofálně nebyly.)

c) Bude Ostrava schopná věrohodně doložit nutnost prodloužení termínu plnění veřejné zakázky? A to u Trasy II (B. Nikodema) až o 70% původní doby plnění?

Kompletní text rozhodnutí je na http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti.html

 

19. 5. 2018

Blahopřání

V pátek 18. května měla svátek Nataša. Při této příležitosti petice přeje všechno nejlepší dámě z pustkovecké ODS, paní zastupitelce Ing. Nataše Čeganové.

Ing. Nataša Čeganová a ostatně i celá pustkovecká ODS jsou něco jako andělské zjevení ve zdejší komunální politice.

Lidé v pustkovecké ODS zastávají jednoznačný protitramvajový postoj. Čtou a znají a umějí analyzovat všechny podklady, které se tramprojektu týkají.

Milují svůj domov. A hlavně: vědí, jak jej účinně bránit!

Petice děkuje pustkovecké ODS za skutečnou pomoc a argumentační podporu.

Prosíme všechny naše pustkovecké příznivkyně i příznivce, aby dali hlas Ing. Nataše Čeganové a jejímu týmu v komunálních volbách 2018.

 

13. 5. 2018

ANO a Ostravak

Před komunálními volbami na podzim 2018 je dobré si uvědomit, že tramvaj našimi ulicemi prosazují tyto politické subjekty:

ANO a Ostravak

Prosíme, volme jinak!

 

11. 5. 2018

Krátká zpráva od příznivce petice

Asi před dvěma měsíci jsme informovali o tom, jakým způsobem obchází paní z projekční firmy vlastníky pozemků podél plánované tramtrati, aby podepsali souhlas s výstavbou. Nyní chodí paní dle následujícího svědectví znovu:

„Dnes (po 2 měsících) u nás byla p. M. znova. Přinesla nové formuláře k souhlasu, kde již byla možnost zakroužkovat „souhlasím / nesouhlasím“. Každopádně jsme radši nepodepisovali nic.“

Jak tomu rozumět?

Jednoduše. Projekční firma nemá souhlasy vlastníků pozemků s výstavbou tramtrati. Navíc patrně sama projekční firma pochopila problematičnost formulářů, s kterými paní obcházela vlastníky před dvěma měsíci. Bez souhlasu všech dotčených vlastníků není možné získat povolení pro stavbu. Vyvlastnění ve veřejném zájmu v případě tramtrati je skoro nemožné, protože existuje alternativa k výstavbě – elektrobus dnes umí totéž co tramvaj.

Petice i nadále nabízí vlastníkům pozemků zprostředkování právní pomoci. Upozorňujeme, že případně daný souhlas lze vzít až do vydání stavebního povolení zpět.

Všem statečným vlastníkům nejhlubší díky!

 

10. 5. 2018

Nejdůležitějším prvkem ve městě je člověk

Všimněme si, jak Poruba krok za krokem přestává být pro lidi. Člověk a jeho potřeby jakoby současnou radnici rušily.

Příkladem toho, že člověk ruší a je potřeba jej někam zahnat, je snaha o vymístění garáží na ul. Slavíkova. Garáže na ul. 1. Čs. armádního sboru mají následovat.

V plánech tramtrati je na ul. Otakara Jeremiáše placené parkoviště se závorou v místech, kde se nyní parkuje zadarmo. Na ul. Slavíkova Poruba plánuje v prostoru stávajícího hřiště také vybudovat placené parkoviště.

Jinými slovy: proč by člověk měl někde mít garáž nebo parkovat veřejně zadarmo, když ho můžeme pěkně zkasírovat ! Občane, mlč a plať!

Garáže k Porubě patří. Stejně jako dostupné parkovací plochy na sídlištích. Porubské sídliště vznikalo dle určitého architektonického konceptu, který je třeba respektovat, aby tu život byl příjemný. Potřebujeme stávající zelené plochy i proluky, prostor, světlo, ale i chodníky a garáže…

Nedovolme, abychom byli eldorádem budovatelů-developerů za každou cenu!

Volme na podzim jinak!

 

6. 5. 2018

719 stromů…

719
stromů by mělo být vykáceno dle tramprojektu podél ulic 17. listopadu a Průběžná

38
stromů by mělo být náhradou vysazeno, neboť na více nebude z důvodu šířky tramtělesa místo

Přesně tohle si my místní přejeme 🙂

Těžko říct, co je pitomější: jestli tramprojekt, v jehož možnou realizaci už informovanější osoby nevěří,
nebo anketní propaganda v Priu.

Prosím, pamatujme si, že o budovatelsky světlé zítřky v Porubě usiluje velmi Zuzana Bajgarová /ANO 2011/.

Prosíme, přemýšlejme, a volme a na podzim v komunálních volbách jinak!

 

29. 4. 2018

Park Ludvíka Podéště v Porubě na VIII. obvodě

Od pásky nalevo by mělo být plánované tramvajové těleso s chodníkem, cestou
a cyklostezkami…

Fotka je z terénního průzkumu petice s dendrologem.

Další důkaz toho, že tramvaj v našich ulicích je šílená. ŠÍLENÁ.

Prosíme o sdílení, aby co nejvíce lidí vidělo, že tady by tramvaj nevedla zničenou měsíční krajinou po prašné cestě, ale parkem!

Děkujeme všem za podporu 🙂

 

28. 4. 2018

Co se dělo na zastupitelstvu ve středu 25. 4. 2018

1. Zasedání se natáčelo, tak snad se nepokazila kamera. 🙂
2. Náměstek Riger /Ostravak/ přišel zastupitelstvo informovat o nutnosti vybudování parkovacích míst u DK Poklad.
3. Poruba nakoupila svorně další garáže na Slavíkové, Lvovské a snad nějaký servis Nad Porubkou. Jednotlivé názvy akcí jsou pro běžného občana málo srozumitelné… je to samozřejmě záměr.
4. Vystoupila paní, chtěla opravit chodníky a nechtěla tramvaj.
4. Zastupitel Havel /KSČM/ projevil názor, že občané na Desateru jasně ukázali, co chtějí, a referendum o tramvaji tudíž on považuje za zbytečné.
5. Stavba garáží na místě hřiště na ul. Slavíkova byly schváleny. Prý budou placené a i mimo akce zavřené – takže nic pro místní …
6. Jediná dobrá zpráva: nevyšla snaha zastupitelů z ANO, aby byl omezen počet zastupitelů porubského zastupitelstva ve volebním období 2018-2022 (viz foto).

KOMENTÁŘ PETICE

O tramvaji všichni odpovědní mlčí, a vědí proč. Zastupitel Havel /KSČM/ zřejmě nesleduje pozadí projektu.

Máme nyní tři možnosti:
1. Sledovat úřední desky
2. Aktivně se bránit ve správních řízeních, pokud vůbec přijdou 🙂
3. VOLIT JINAK V KOMUNÁLNÍCH VOLBÁCH V ŘÍJNU

Prosíme, přemýšlejme!

24. 4. 2018

Parkoviště u Černé perly

K materiálu:

Zastupitelé by si měli ujasnit, pro koho budují parkoviště – pro tenisty nebo pro široké okolí? Nebo pro sebe jako parkování k budoucí nové radnici Poruby?

Pokud nebude jasně na papíře dán návrh (včetně finančních odhadů) na využití celé lokality (vozovna, garáže, Černá perla, stadion), je předčasné o čemkoliv rozhodovat.

Nechceme žít na staveništi kvůli tomu, že chce radnice simulovat činnost. Podívejme se na Prodlouženou Rudnou..

STÁHNOUT (PDF 450 kB)

 

23. 4. 2018

Ve středu 25. 4. 2018 od 16h zasedá ve Slunečnici porubské zastupitelstvo

Zajímavý je tentokrát materiál k projednání o vybudování podzemního parkoviště na hřišti u Černé perly.

Nad parkovištěm mají vzniknout zastřešené tenisové kurty.

Projekt je podivný, připomeňme si souvislosti: snahu porubské radnice koupit Černou perlu a zřídit v ní budovu radnice. „Pracovní zasedání zastupitelstva“ ohledně Perly, která byla neveřejná. Připomeňme i výkup garáží na ul. Slavíkové a snahy o přesun Vozovny někam jinam.

A pozor! Po Vozovně a garážích nemá vzniknout park, jak bylo původně tvrzeno. Aktuální záměr je na uvolněných pozemcích stavět. Údajně bude v blízké budoucnosti končit i tenisová škola Kubáň.

Obrana je jednoduchá: garáže na Slavíkové neprodávat. A volit jinak v podzimních volbách.

21. 4. 2018

Elektrobusy v nizozemském Eindhovenu

Eindhoven má 225 000 obyvatel, mezinárodní letiště i univerzitu. A nikde žádná tramvaj!

Prosíme, přemýšlejme!

 

18. 4. 2018

Tramvajová dotace znovu

Jistě si pamatujeme, jak byla původní tramdotace vypsaná do 31. 12. 2017. Ostrava v té lhůtě i přes své původní plány požádat do dotační prostředky EU na tramtrať nestihla. Nyní je od 11. 4. 2018 vypsaná dotace znovu.

Ministerstvo dopravy vyhlašuje výzvy na podporu městské drážní dopravy

Řídicí orgán Operačního programu Doprava (OPD) vyhlašuje 11 samostatných výzev pro předkládání žádostí o podporu v rámci specifického cíle 1.4 OPD (Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci). Výzvy jsou určeny především na podporu projektů zaměřených na výstavbu a modernizaci infrastruktury systémů městské dopravy na drážním principu (tj. tramvaje a trolejbusy, popřípadě metro), a to v rámci 11 největších měst a aglomerací ČR. Souhrnně je v těchto výzvách žadatelům k dispozici alokace až ve výši 8,965 miliardy Kč (příspěvek EU z Fondu soudržnosti). Žadatelé mohou obdržet podporu až ve výši 85 % ze způsobilých výdajů projektu.

Možnými příjemci podpory v rámci těchto výzev jsou přímo města (či městské společnosti), která jsou vlastníky či správci dotčené infrastruktury. Všechny výzvy pro jednotlivá města/aglomerace jsou průběžné a nesoutěžní a bude u nich využíván tzv. dvoukolový model hodnocení. Tyto výzvy budou žadatelům otevřeny až do 29. 11. 2019, přičemž předběžné žádosti o podporu budou muset být předloženy nejpozději do 31. 5. 2019. Fyzická realizace projektů pak bude muset být dokončena nejpozději do 31. 12. 2022.

Pro všechny vyhlášené výzvy bude žádost o podporu v rámci informačního systému ISKP14+ žadatelům zpřístupněna od 20. 4. 2018. Podrobná specifikace všech pravidel a podmínek je vždy uvedena v textu příslušné výzvy a v související dokumentaci. Tyto dokumenty jsou zveřejněny na webu OPD v sekci výzev.

16. 4. 2018

Zeptali jsme se na Ministerstvu dopravy

Existují v Operačním programu Doprava EU dotace na elektrobusy a nabíjecí stanice pro ně?
Ministerstvo dopravy spravuje dotace v tzv. OP Doprava.

Ministerstvo odpovědělo:

V rámci tohoto programu „je možné čerpat prostředky na budování páteřní sítě rychlodobíjecích stanic pro elektromobily a dále na budování jednotlivých běžných dobíjecích stanic.“

Komentář petice:

Samotné elektrobusy lze financovat například z Operačního programu Životní prostředí, tak jako v jiných českých městech. Vidíme, že ekologická řešení jsou i financovatelná z prostředků EU. Svět fakt není tramvaj.

Nekopejme, přemýšlejme!

12. 4. 2018

Co se dělo na zastupitelstvu města Ostravy dne 11. 4. 2018

1. Výstavba tramvajové trati je i nadále součástí strategického plánu rozvoje města na roky 2018-2023.

2. Markéta Vysloužilová se ptala, zda Ostrava zadala srovnávací studii na tramvaj a elektrobus, tak jak to požaduje usnesení pustkoveckého zastupitelstva ze dne 1. 3. 2018.

Reakce radního Semeráka /Ostravak/: Nezadala.

Jinými slovy: Ostrava nemá a nechce mít podklad pro tvrzení, že tramtrať v našich ulicích je nejoptimálnější a nejekologičtější řešení.

3. Město Ostrava vlastní část Ekovy v Martinově. Tam se vyrábí i elektrobusy. Předseda dozorčí rady Ekovy na zastupitelstvu konstatoval, že elektrobusy mají budoucnost.

Prosíme, přemýšlejme!

8. 4. 2018

Sdělení petice k probíhající anketě o tzv. porubském desateru

1. Petice děkuje Janě, Lucii, Aleně a Tomášovi za maily, které na anketu upozorňují. Přesně proto funguje naše petice tak dobře, že si navzájem sdělujeme informace a SLEDUJEME úřední desky.

2. Petice upozorňuje, že celá anketa není právně závazná (jedná se o podivnou aktivitu místostarostky Bajgarové) a že nese například tyto nedostatky transparentnosti:

a) Není jasné, které osoby a jakým způsobem určily deset výchozích témat. Kdo je na onom setkání 27. 3. označil? Proč k označování témat barevnými puntíky docházelo, až když někteří lidé odešli? Kontroloval někdo, kolik puntíků kdo kam přidělil? Proč znějí body desatera nepřirozeně úřednicky a připomínají fráze z žádostí o dotace? Nevíme.

Jediným průkazným důkazem férovosti puntíkovaní by byl notářský zápis ze setkání 27. 3. Ten ovšem neexistuje.

b) Samotné hlasovaní na internetu probíhá pomocí mailové adresy. Všichni víme, že každý člověk nebo firma může mít neomezené množství takových adres. Všichni také víme, že programy jako například TOR umožňují skrytí vlastní IP adresy. Jinými slovy: absolutně není a nebude možné objektivitu hlasování na netu kontrolovat.

c) V Priu stojí, že anketa probíhá do 10. 4., na webu samotné ankety je datum 20.4. Takže jak? Sbírá se tak dlouho, dokud se nepodaří výsledek ankety optimalizovat tak, jak si její zadavatelé přejí?

3. Petice vyjadřuje přesvědčení, že probíhající anketa okolo tzv. desatera je absolutně neprůkazná. Doporučujeme ji ignorovat. Kdybyste se přece jen chtěli zúčastnit, zajímavými body k hlasování jsou: nadměrné kácení v Porubě (vadí) a Myslivna (zachovat a nic tam nestavět).

4. Projednávání, rozhodování a diskuze s občany PATŘÍ PŘEDEVŠÍM na zasedání zastupitelstva. To je totiž nejvyšším orgánem obce, co rozhoduje. Jeho jednání má jakýsi řád, je podchyceno zákonem, je z něj pořizován záznam.

5. Zákonem nepodchycené procesy jsou snadno zneužitelné.

6. Smutné je, že aktivity kolem tzv. porubského desatera platíme. Kdyby se za ty peníze radši opravil třeba nějaký rozbitý chodník.

7. A všimněme si: tramtrať stále nemá žádné relevantní povolení. Jediné správní rozhodnutí, které existuje, je dosud nepravomocné rozhodnutí ÚOHS o tom, že Ostrava porušila zákon.

Hezkou neděli, pevnou naději a klid v duši přeje

Vaše petice.

6. 4. 2018

O matení porubském

V Priu vyšla pohádka o porubských prioritách, desatero.

Petici kontaktovala dáma, která se jako občanka akce sestavování tohoto desatera účastnila. Je dokonce i na fotce z akce na FB porubské radnice.

Když odcházela, existovaly jen připravené papíry s tématy, co lidé měli označovat puntíky. Puntíky na papírech veškeré žádné.

Je záhada tajemná, jak se octly puntíky u témat, u kterých se octly. Jakým kouzlem doletěly k akcím, na něž se dají čerpat dotace nebo do budoucna zadávat veliké veřejné zakázky.

Lidé v Porubě touží po stavebním boomu na Vozovně, po tramvaji až do lesa a vůbec jim prý nevadí kácení stromů.

Ti citlivější z nás vědí, že existuje desatero, na němž je postavena naše civilizace. V něm stojí také to, že se nemá lhát.

Prosíme, přemýšlejme!

27. 3. 2018

Jak se recyklují lithium-iontové baterie elektrobusů, e-kol a elektroaut?

V továrně se poměrně složitým technologickým postupem získají z baterií drahé kovy: třeba měď, lithium, nikl nebo kobalt.
Tyto drahé kovy se pak následně znovu použijí k výrobě elektroniky nebo baterií do e-vozidel. Při recyklaci vypouští továrna čistý vzduch jako vedlejší produkt.

Kdo dnes recykluje lithium-iontové baterie?

Recyklace drahých kovů z e-baterií je dnes začínající velký byznys, který je technologicky i finančně náročný. Má ovšem velikou budoucnost.
Světový lídr v této recyklaci je společnost UMICORE, která má továrnu v Belgii. Už dnes je tato belgická továrna schopná zrecyklovat baterie z 35 000 e-vozidel a 2 milionů e-kol. Svou kapacitu stále navyšuje.

Proč je recyklace nejen ekologicky, ale i finančně zajímavá?

Drahých kovů do chytré elektroniky bude potřeba stále více. Jejich množství v přírodě je omezené, recyklace ničím omezená není. Navíc kovy z recyklace jsou už čisté, nemusí se získávat z vytěžených rud. Továrny na recyklaci své výrobky – tj. čisté kovy – výborně prodají výrobcům elektroniky.

Recyklaci lithia z baterií bude provádět i továrna na e-baterie, co se právě staví v Havířově.

Kdo říká, že to nejde, lže.

Prosíme, přemýšlejme!

22. 3. 2018

Poruba zase špatně…pseudotransparentně

Poruba v pondělí zveřejnila informaci, že občané mohou po nahlášení nahlédnout na úřadě do „zásadních“ částí projektové dokumentace.

Je to trochu zbytečný krok, když už měsíc visí kompletní dokumentace  ke stažení na porubskavyzva.cz . Je také směšné, že někdo na radnici určil, co je a co není „zásadní“. Působí podivně a zavání kontrolou, že se občané mají k nahlížení objednávat.

Radniční informace z pondělí hovoří také o „připomínkovém řízení“. Žádné takové řízení náš právní řád nezná. My všichni občané budeme mít dostatek příležitostí uplatnit naše postoje v opravdu zákonem daných řízeních: EIA, územní řízení, stavební řízení. Pokud k nim vůbec dojde 🙂

Poruba je nervózní, zmatkuje. A hlavně: NEPROJEDNÁVÁ ZÁSADNÍ DOKUMENTY NA ZASTUPITELSTVU, ale jaksi bokem pokoutně. Není jasné s kým a jak.

Závěrem připomínáme, že ústavou dané PRÁVO NA INFORMACE je silnější než osobní názor kohokoli z radnice či magistrátu na to, co občané smějí z dokumentace vidět nebo nevidět.

V souladu s ústavním právem na informace zveřejňuje petice kompletní projektovou dokumentaci.

Prosíme, přemýšlejme!

21. 3. 2018

Strom roste 50 let, může se dožít stáří i 300 let a vykácet se dá za 5 minut.

To vědí také lidé žijící kolem náměstí Družby u Bohemky v Porubě.

Právě tam má dojít ke kácení a betonování a dalším zásahům v rámci tzv. revitalizace tamějšího parku. Místním se záměr pochopitelně nelíbí. Sepsali petici.

Přejeme jim hodně štěstí v obraně dalšího kousku porubské přírody v ohrožení!

Ještě dodáváme, že hlavní osobou stojící za tímto záměrem je místostarostka Zuzana Bajgarová /ANO 2011/.

Komentář naší petice: Není třeba ničit to, co je a co funguje. Pokud by porubská radnice chtěla něco pro lidi skutečně udělat, opraví chodníky a s citem bude respektovat krajině dotvořené okolí jednotlivých míst. Chtít překopat všechno za každou cenu spíše působí jako trucovitá snaha za každou cenu vyvíjet aktivity, které stojí peníze z veřejných rozpočtů.

Veřejný rozpočet není bezedná studna a lidé nejsou pokusní králici, co si musejí od rádoby vrchnosti nechat všechno líbit!

Prosíme, přemýšlejme!

Březnové petiční info: čtěme a sdílejme

Prosíme i o vytištění infa a vyvěšení na domovních nástěnkách pro ty z nás, co nemají internet!

1. Nejlepší zprávy

Tým petice moc děkuje za veškerou pomoc a stále stoupající podporu svých aktivit. Jsme na dobré cestě.

2. Dobré zprávy

  • 14.2. Poruba a Pustkovec dostaly od náměstka Rigera /Ostravak/ koncept projektové dokumentace na tramprojekt. Po prostudování můžeme říci, že je to díkybohu velmi nedokonalý materiál s velkým množstvím chyb. Čím horší dokumentace, tím snadnější je obrana v případných správních řízeních 🙂
  • 16. 2. 2018 ÚOHS zatím nepravomocně uložil Ostravě pokutu za tramprojekt. Ostrava podala rozklad, naděje na úspěch rozkladu jsou mizivé.
  • 1. 3. 2018 schválilo zastupitelstvo Pustkovce rozsáhlé protitramvajové usnesení.
  • Zase je to skoro až trapné zmiňovat: i nyní v půlce března čekáme na EIA, o níž náměstek Riger /Ostravak/ říkal, že bude zahájena v lednu :)) Další důkaz toho, že tramprojekt má PROBLÉMY a KOMPLIKACE.
  • Ostrava nemá ŽÁDNÉ právní rozhodnutí, které by tramvýstavbu povolovalo.
  • Řada vlastníků pozemků podél tramtrati odmítlo souhlasit s provedením stavby a záborem svých pozemků.

3. Špatné zprávy

  • 21. 2. proběhlo zastupitelstvo v Porubě. Tramprojekt v něm nemá podporu, přesto je porubské zastupitelstvo neschopné anebo zbabělé cokoli jednoznačného v otázce tramprojektu udělat. Nevadí, protože komunální volby jsou už v říjnu 2018.
  • Přípravy tramprojektu všestranně pokračují.
  • Tramvaj prosazují: ANO 2011 a Ostravak. Mysleme na to v komunálních volbách letos v říjnu!

11. 3. 2018

Záznam části diskuze o tramvaji z porubského zastupitelstva

Názor nechť si udělá každý sám…

 

6. 3. 2018

Top aktuální info pro vlastníky pozemků v Porubě, Pustkovci, Martinově a Plesné!

Petice dostala dnes následující informaci.

Informace říká, že údajně:

„Vlastníky pozemků v okolí plánované tramvajové trati obchází jistá p. M.
Požaduje po vlastnících pozemků podpis plné moci k vyřizování záležitostí ohledně tramvajové trati.

Taky požaduje podepsání souhlasu o umístění stavby na pozemku, a teď to důležité.
Tato paní tvrdí, že i pokud vlastník nesouhlasí s umístěním stavby, MUSÍ dokument podepsat. Přičemž dole pod čarou „poznámky“ má uvést že nesouhlasí….

Mně to teda přijde jako jasný podvod. Souhlas budou mít podepsaný, a dole pod čarou to nůžkama normálně odstřihnou…“

Důležitá rada petice: NIC NEPODEPISOVAT!!!!! Zejména podpisem souhlasu s umístěním stavby si vlastník zhoršuje své právní postavení do budoucna. Shora uvedený postup, pokud tak skutečně probíhá, není správný.

Pokud máte otázky či pochybnosti, kontaktujte petici. Poradíme a případně zprostředkujeme právní pomoc.

Mimochodem: souhlasy jsou svou povahou něco, co měla mít projekční firma obstarané už dávno…. Údajné běhání paní M. je takové bubu, jeden z přípravných kroků, který nic nemění na již zjištěných právních vadách projektu.

Prosíme, přemýšlejme!

4. 3. 2018

Přinášíme text materiálu pustkoveckého zastupitelstva z března, který se týká tramprojektu.

Dokument obsahuje text přijatého usnesení a důvodovou zprávu k němu.

Úplné znění usnesení obsahuje ještě doplňující 6. bod, kterým si zastupitelstvo nadále vyhrazuje činit všechna rozhodnutí o tramtrati, které se týkají Pustkovce.

Je smutné, že zatímco se pustkovecké zastupitelstvo tramdokumentací zabývalo, zastupitelstvo porubské dokumentaci neprojednávalo, nepřipomínkovalo a dělalo, že není.

Porubské zastupitelstvo se chová nezodpovědně, zbaběle a nehájí zájmy obyvatel VII. a VIII. porubského obvodu.

Odpovědí na lhostejnost Poruby může skutečně být vznik nového městského obvodu Poruby-sever na území dnešního VII. a VIII. porubského obvodu.

Prosíme, přemýšlejme!

STÁHNOUT (PDF 78,4 kB)

2. 3. 2018

Co se dělo na pustkoveckém zastupitelstvu 1. 3. 2018? Dobré zprávy…

1. Hlavní věc: Zastupitelstvo přijalo obsáhlé odmítavé usnesení ke konceptu projektové dokumentace tramtrati.

Jednomyslně 13/0 . Usnesení konstatuje, že stavba tramtrati by zhoršila životní prostředí v Pustkovci a dokládá to i konkrétními tvrzeními. Text usnesení přineseme.

2. Během března a dubna dojde k pracem na cestách 17. listopadu a Opavská, budou uzavírky. Očekává se zvýšený provoz na Pustkovecké.

3. Zítra v 17h je v budově pustkovecké radnice přednáška o malíři Držkovičovi. Zajímavý program i téma.

4. Atmosféra na zastupitelstvu konstruktivní a věcná.

Jak rozumět tomu, co se na zastupitelstvu stalo?

Dnes je již výsostně jasné, že Pustkovec s tramprojektem nikdy souhlasit nebude. Primátor Macura /Ano 2011/ opakovaně řekl, že pokud Pustkovec nebude souhlasit, výstavba se neuskuteční. Pokud primátor nelhal, mělo by dojít k zastavení všech aktivit na tramprojektu.

Prosíme, přemýšlejme!

27. 2. 2018

Koordinační situace C.3.2 – 17. listopadu, Pustkovecká, Slavíkova

Přinášíme pátý ze šesti situačních nákresů.

Top psycha:

1. Tzv. protihluková opatření, prakticky protihluková stěna od míst dnešní pustkovecké sauny ke kostelu. Za křižovatkou pak podél louky až k domům na Plk. Rajmunda Prchaly.
Výška 2,2 až 3 m.

2. Všechny kruhové objezdy jsou pryč. Plán chce naddimenzované světelné křižovatky všude, i tam, kde nyní nejsou. Katastrofální je situace na Puskovecké okolo bludného balvanu. Rozšíření Puskovecké u křižovatky se 17. listopadu.

3. Projekt dělí Pustkovec zdí a nově čtyřproudovou komunikací pro auta a tramvajovou tratí uprostřed na dva samostané neprostupné hnusné pseudourbanistické celky. Zeleň pryč, stromy pryč. Pustkovec by měl prakticky cestu dálničního typu.

4. Projekt počítá s rozšířením horního vjezdu do B. Nikodema na křižovatce se 17. listopadu. Ubírají se půdní plochy, cesta se přibližuje k domům na Plk, R. Prchaly.

5. Pokud by vlivem preference tramdopravy na semaforech docházelo k zácpám na horním B. Nikodema, trpěli by lidé na A. Bejdové a podél B. Nikodema v horním Pustkovci na na VIII. obvodě Porubě (kostky na J. Ziky).

6. Závěrem trochu tramvaje v číslech: 719 VYKÁCENÝCH STROMŮ! Náhradní výsadba počítá s 38, na více v místě tělesa prostor.

Nekopejme, přemýšlejme!

STÁHNOUT (PDF 2,33 MB)

23. 2. 2018

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil pokutu 100 000 Kč

Statutární město Ostrava dostalo za porušení zákona při veřejné zakázce na tramdokumentaci pokutu 100 000 Kč. Rozhodnutí ze 16. 2. 2018 zatím není pravomocné.

V rozhodnutí stojí, že relativně nízká výše pokuty je dána absencí judikatury k porušenému ustanovení (Nový zákon o veř. zakázkách od 1. 10. 2016).

V rozhodnutí dále stojí, že město porušilo zásadu rovnosti a zásadu zákazu diskriminace. V odůvodnění rozhodnutí se dále dočteme, že Ostrava sama připouští, že zadávací dokumentace k veřejné zakázce obsahuje chyby.

Toto je zatím nejzásadnější správní rozhodnutí o tramvajovém projektu!

STÁHNOUT (PDF 549 kB)

22. 2. 2018

Co bylo 21. 2. na porubském zastupitelstvu + další info

(NE)stalo se toho dost, to nejdůležitější v bodech:

1. Personálně: Tramvaj vážně prosazuje už jen místostarostka Bajgarová /Ano 2011/, na své straně má bezradného starostu Mihálika /ČSSD/, tramvaj by asi měl rád i zastupitel Nosek /Ostravak/ – ten ale je více potichu, protože na rozdíl od dua B+M jako advokát chápe, v jakých právních těžkostech se tramvajový projekt nachází.

2. Stranicky: tramvaj prosazuje jednotně systémem ovčího stáda ANO 2011. Jinak to vře ve všech stranách a tramvaj dnes nemá širokou a jednoznačnou podporu.

3. Zastupitelé, kteří aktivně vystupují proti tramvaji: Palyza /ČSSD/, Drastich /Ostravak/, Nespěšný /Ostravak/.

4. Na zasedání byla napjatá atmosféra. Bylo vidět, že zastupitelky a zastupitelé předloženou dokumentaci patrně nečetli a neviděli, sám starosta Mihálik /ČSSD/ řekl, že viděl jenom některé dokumenty…. tak pracuje člověk ve veřejné funkci za cca 80 000 Kč měsíčně 🙂

5. Starosta přešel z postoje „budu rozhodovat jako státník“ k postoji „mě neotravujte, nic nevím, nechci vědět, ptejte se na městě“. Když viděl, že to nezabralo, přišel s myšlenkou „jsem demokrat, proto referendum“. Úsměvné u projektu, který má právní vady. Povolení ke stavbě nelze ani odhlasovat, ani o něm mít referendum. Starosta buď předstíral, že nechápe rozdíl, nebo ten rozdíl opravdu nechápal. Těžko říct, co je horší 🙂

K tomu poznámka petice: zneužívat institutu referenda by se velkohubému politikovi mohlo vymstít: může se totiž stát, že si 7. a 8. obvod uvědomí, že porubskou radnici nepotřebují, že jsou lidnaté, krásné, sebevědomé, s dobrými domy a kvalitním parkováním a že budou mít i více peněž na opravy chodníků a dětských hřišť, když si udělají vlastní referendum a stanou se 24. ostravským městským obvodem, třeba Poruba-sever.

6. Stačí vyslovit zkratku ÚOHS a porubští politici nevidí a neslyší a obrazně řečeno prchají 🙂

7. Duo B+M nebylo schopno vysvětlit, proč koncept dokumentace nediskutuje se širokou veřejností, jak bylo slíbeno.

8. Starosta uvedl i několik nepravd, k nim se vrátíme v postech v následujících dnech.

9. Zastupitelstvo jako celek selhalo a vůbec neinformovalo o pracovním zasedání, které se uskutečnilo dne 15. 2. 2017 a týkalo se Černé perly a přesunu porubské radnice.

10. Nepadla ani info o procesu změny územního plánu, který zatím schválila jen Rada města Ostravy. Plochu dnešních garáží na Slavíkové mění na plochu pro bydlení, tzn. pro výstavbu. Tzn. žádný park, žádná zeleň, jak bylo původně slibováno. Majitelé dnešních garáží mají jednoduchou obranu – své garáže neprodávat.

11. Žádná info o Prodloužené Rudné. Muselo by totiž padnout to, co všichni vědí: český stát pochybil, porušil právo, jednotlivé státní instituce selhaly a stavěly cestu salámovou metodou, aniž by měly potřebná povolení a pozemky. Pak se jim to zadrhlo. Salám dosalámoval. Následky odnášíme my všichni.

12. Čím dříve bude tramvajový projekt zastaven, tím dříve dojde k zastavení plýtvaní veřejných peněz na přípravu této stavby. Je škoda, že se o zastavení tramstavby porubské zastupitelstvo zatím nijak nezasloužilo.

20. 2. 2018

Jak daleko je výstavba tramtrati našimi ulicemi?

Pořád je to jen plán. Nebezpečný, šílený, ale plán.

Aktuálně existuje návrh dokumentace pro územní řízení. Řízení EIA, územní řízení ani stavební řízení nebyla zahájena.

Výstavba tramtrati má tři roviny:

1. Právní
2. Politickou
3. Peněžní

ad 1) Právní rovina

Stavba potřebuje řadu povolení. Ty se získávají po splnění různých právních podmínek. Povolení musí být v souladu se zákonem. Povolení nelze odhlasovat nebo jednoduše nemít. Zatím stále platí, že výstavba tramtrati žádné povolení nemá.

ad 2) Politická rovina

Protože je to městská stavba, musí ji jako investici odhlasovat velké Zastupitelstvo statutárního města Ostravy. To se nestalo. Souhlasit se stavbou musí z nejrůznějších důvodů i Pustkovec, Poruba, Martinov a Plesná. Pustkovec soulasit nikdy nebude. Ani Poruba dosud nesouhlasila – tam tramvaj prosazuje aktivně už jen ANO 2011. Politická rovina se dá ovlivnit, třeba tím, že přijdete podpořit petici do AULY VŠB na 17. listopadu ve středu 21. 2. v 16 h na zasedání porubského zastupitelstva.

I kdyby všechna zastupitelstva statutárního města Ostravy s tramtratí souhlasila, jejich souhlas nijak nenahrazuje povolení v PRÁVNÍ rovině.

ad 3) Peněžní rovina

Je krajně nepravděpodobné, že by na tramprojekt Ostrava získala jakoukoli dotaci z EU. Připomínáme aktuální vynětí tří tramvajových zakázek Dopravního podniku Ostrava z dotačních programů EU pro porušení zákona. Je jasné, že již nyní Ostrava porušila právo i při přípravě tramprojektu našimi ulicemi.

Prosíme, přemýšlejme!

19. 2. 2018

Koordinační situace C.3.3 – DUHA

Obecně je návrh projektové dokumentace důvodem k BDĚLOSTI, nikoli k PANICE. Neexistuje žádné politické rozhodnutí podporující výstavbu tramtrati. Získat nějaké právní povolení pro stavbu nebo projít řízením EIA se na základě předložených dokumentů jeví jako opravdu teoretická možnost.

Nicméně je třeba se důkladně seznámit s tím, co Riger, Macura, Semerák a Bajgarová tak vášnivě chtějí.

Zde situace u Duhy:

1. Původní cesta je zakreslena jednoduchou černou čárou. Plánované rozšíření je červeně, nové chodníky žlutě. Šířka Komunikace narůstá zhruba na 2,5 násobek stávajícího stavu. Přibližuje se k věžákům na Z. Štěpánka. Cesta na úrovni hokejky na ul. Podroužkova je plánovaná jako dvouproudá!

2. Oba kruhové objezdy jsou nahrazeny světelnými křižovatkami. Pokud by tramvaj měla na křižovatce B. Nikodema /17. listopadu plánovanou dopravní přednost, stála by auta na B. Nikodema v obou směrech v nekonečných frontách. Což znamená zácpy a exhalace z dopravy pro široké okolí nahoře i dole na: R. Prchaly, J. Šoupala, Makytůvkách atd.

3. Tramvaj na B. Nikodema má být dokreslena v květnu 2018. Tak uvidíme.

4. Všimněme si šílený počet kamer a rozbujelého kamerového systému. Tak naddimenzované množství nikdo pro dopravu nepotřebuje. Naopak by docházelo třeba k soustavnému monitorování lidí, kteří u Duhy bydlí. Kam kdy jdou, jak třeba venčí psa, co si nesou z nákupu. To je zásah do práva na soukromý a rodinný život.

5. Hrůz na výkresu je mnohem více než se dá shrnout do krátkého textu… Podívejme se a studujme!

STÁHNOUT (PDF 2,28 MB)

18. 2. 2018

Koordinační situace C.3.4 – Karola Šmidkeho zastávka, Průběžná kolem Oty Synka, Arrows a Zdeňka Štěpánka

Tragikomická jízda navrhovanou dokumentací pro územní řízení pokračuje třetím výkresem. Dobrá zpráva je, že koordinačních situačních výkresů je jen šest.

1 cm na nákresu je 5 m ve skutečnosti. Černé čáry jsou dnešní stav, barevně je stav plánovaný.

Dobré další zprávy:

1. Odborníci spolupracující s peticí nalézají v dokumentaci další a další vady. Projekt s nimi nikdy nemůže projít. Takže i tento výkres je spíše teorie a stav „co kdyby“. Přesto je nutné se míti na pozoru, a to i v politické rovině. Přijďte podpořit petici na porubské zastupitelstvo 21. 2. 2018 od 16 hodin do Auly VŠB na 17. listopadu.

Masakry z nákresu:

A. Křižovatka 17.listopadu a Průběžné: semafory, tramvaj do pravého úhlu z kopce a do kopce, cyklostezka, troleje. To vše v blízkosti věžových bytových domů na ulici Z. Štěpánka.

B. Zatímco na pustkovecké části 17. listopadu jsou desítky metrů dlouhé a 2,2 metrů vysoké protihlukové stěny, v křižovatce u Z. Štěpánka naštěstí – patrně z prostorových důvodů – nejsou. Jsou totiž superohyzdné. To, že ale na 17. listopadu musí být, svědčí o tom, že ta plánovaná trať zase nebude tak tichá, jak bylo původně prezentováno.

C. Z aktuálního konceptu dokumentace navíc vyplývá, že po trati mají jezdit všechny typy tramvají, i ty staré. Krátce shrnuto: křižovatka bude hlučet, skřípat a daleko slyšet… i do Martinova a na ulici Podroužkovu.

D. V Průběžné vznikne široký tranzitní pás, který bude bránit živočichům přirozenému pohybu v krajině. Tzv. fragmentace krajiny je nežádoucím civilizačním jevem, je neekologická a její vytvoření je v přímém rozporu se ZÁSADAMI ÚZEMNÍHO ROZVOJE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.

STÁHNOUT (PDF 1,58 MB)

17. 2. 2018

Koordinační situace C.3.5 – Ludvíka Podéště, Jedlová, část Karola Šmidkeho

Tragikomická jízda navrhovanou dokumentací pro územní řízení pokračuje.

Podívejme se společně na dokument C.3.5, tedy na situační nákres na dnešní Průběžné v kopci. 1 cm na nákresu je 5 m ve skutečnosti. Černé čáry jsou dnešní stav, barevně je stav plánovaný.

Top hrůzy:

1. Rozšíření stávající komunikace na asi trojnásobek. Výborně je zábor půdy vidět kolem vjezdu k hornímu konci ulice L. Podéště.

2. Park Ludvíka Podéště by měl být zastavěn zhruba z jedné třetiny. Další dvě by zničily stavební stroje při pracech na budování tratě. Kácení a mýcení všeho zeleného.

3. Ulice Jedlová je odříznuta od okolí. Mizí nejdůležitější možnost přejít cestu v centrální části Jedlové.

4. Pro ještě lepší představu: Celé nově plánované těleso by končilo zhruba tam, kde má nyní dům na L. Podéště 38 kontejnery.

5. Domy na K. Šmidkeho ztrácejí kolem sebe nezastavěný prostor. Jak jsou v kopci, měly by krásný výhled na elektrické tramvajové vedení. I tam jdou vzrostlé stromy pryč.

Prosíme, informujme se navzájem, informujme své sousedky a sousedy!

Nejbližší veřejné porubské zastupitelstvo je 21. 2. 2018 od 16 hodin v Aule VŠB. Je důležité přijít a říct, že nesouhlasíme.

STÁHNOUT (1,79 MB)

16. 2. 2018

Koordinační situace C.3.6 – Opavská, areál FAST, les

Je tragikomické, s jakou hrůzou město chce jít do územního řízení.

Podívejme se společně na dokument C. 3.6, tedy na situaci na dnešní konečné Opavská a kolem ní. 1 cm na nákresu je 5 m ve skutečnosti.

Top hrůzy:

1. Bytové domy na O. Jeremiáše mají pod okny parkoviště, všechny stávající stromy jsou pryč… betonové jezero.

2. Parkoviště je i kolem stávajícího plotu areálu FAST podél Průběžné ulice.

3. Tramtrat „prekvapivě“ nezasahuje Vondrákovu baštu – tedy areál FAST VŠB, zato ale vede nynějším lesem! Součástí dokumentace je i žádost o souhlas se stavbou, které bude podána na Lesy ČR. Vzpomeňme na Macurovo ujišťování z října 2016, že nechce kácet lesy a tramvaj bude bez trolejí! Je jasné, že primátor lhal.

4. ROZŠÍŘENÍ stávající cesty na dvonásobek, zelené trampruhy jsou šidítko na umělém podloží a nemají s přírodou nic společného.

Prosíme, informujme se navzájem, informujme své sousedky a sousedy!

STÁHNOUT (PDF 1,21 MB)

14. 2. 2018

Nejaktuálnější dokumenty k tramvajové trati

Zveřejňujeme nejaktuálnější dokumenty k tramvajové trati! Je to pouze návrh, stále platí, že žádné rozhodnutí neexistuje. Nicméně i tento návrh je šílený a nemá s ochranou životního prostředí nic společného.

První hrozivé top 4:

– Protihluková stěna na 17. listopadu podél kostela a přilehlých domů

– Stovky stromů a keřů určených ke kácení a mýcení

– Troleje všudypřítomné, masivní, hrozivé

– Kácení, zábor území a faktické zničení parku na Ludvíka Podéště

Koncept projektové dokumentace pro územní řízení o umístění stavby „Ekologizace veřejné dopravy Ostrava-Poruba“

STÁHNOUT (ZIP 657 MB)

13. 2. 2018

Únorové petiční info

Ne všichni z našich sousedek a sousedů mají přístup na internet. Prosíme Vás, abyste vytiskli únorové petiční info a vyvěsili je v domě, kde bydlíte. Pomůžete tak informovat o aktuálním stavu petice.

Malý krok pro každého z nás, velký skok pro nás všechny!

Srdečně děkujeme!

STÁHNOUT (PDF 169 kB)

2. 2. 2018

Nejprve spravme chodníky, pak řešme luxus budovy porubské radnice!

V těchto dnech mají zastupitelky a zastupitelé možnost prohlédnout si interiéry Černé perly. Údajně je nyní ve hře i koupě Černé perly, aby v ní byla radnice. Prý se počítá s rekonstrukcí celé budovy i s vybudováním patrového parkoviště…

Jednání zastupitelstva o Černé perle bude – jak jinak – NEVEŘEJNÉ pracovní dne 15. 2. 2018.

Počítače jsou menší, flešky pojmou stále více dat… opravdu potřebujeme pro výkon administrativních činností novou maxi radniční budovu? Když nemáme v Porubě například opravené chodníky?

Prosíme, přemýšlejme!

31. 1. 2018

Co víme o novém EU dotačním programu na tramtrať?

1. O dotaci bude pravděpodobně možné požádat v období od 03/2018 do 06/2019.

2. Každé větší město v ČR má svou dotaci. Peněz je dost. Nijak se nesoutěží.

3. Dotace pro Ostravu tentokrát obsahuje i přesnou sumu, o kterou lze požádat: 1 102 233 149 Kč.

4. Nejdůležitější je ovšem fakt, že projekt, který porušuje právní předpisy ČR a EU NEMÁ na dotaci nárok. Princip Čapí hnízdo.

5. Již nyní je jasné, že Ostrava porušila svou směrnici č. 1/2005 a nemá na tratmtrať tzv. investiční záměr.

6. Projekt tramvajové trati po ul. B. Nikodema, 17. listopadu a Průběžná má velmi pravděpodobně i další právní vady. Uvidíme např. podle rozhodnutí ÚOHS v Brně.

7. Získání evropské dotace na tramvaj je sice teoreticky možné, ale vzhledem k celkovému právnímu stavu projektu se nejeví pravděpodobně.

Podívejme se všichni do excelové tabulky v následujícím odkazu. Číslo výzvy 57. Řádek 25.

http://web.opd.cz/aktualizace-harmonogramu-vyzev-opd-2/

29. 1. 2018

Přesun budovy porubské radnice

Porubské zastupitelstvo se před několika týdny sešlo na neveřejném pracovním zasedání, aby probralo novou radniční budovu. Všimněme si, že když se probírají zásadní stavby, je to na neveřejném zasedání – podobně to bylo s plány na tramtrať v roce 2016 a 2017.

1. Argument, že agenda úřadu narůstá a je třeba nová budova, se nezdá přesvědčivý. Dnes existuje například elektronický e-spis, státní správu i samosprávu lze vykonávat efektivně i levně. Potřebnost větších kancelářských prostorů je sporná.

2. Jedna z variant je, že Poruba postaví zcela novou budovu radnice.

3. Další varianta je, že si Poruba pronajme prostory v objektu Černá Perla na Slavíkově ulici za cenu asi 20 milionů Kč ročně. Poruba by v případě pronájmu prostor v Černé Perle chtěla vybudovat patrové parkoviště na místě blízkého hřiště. Hřiště leží prakticky již v Pustkoveckém údolí.

4. Plán radnice a parkoviště u Černé Perly ukazuje perverznost myšlení současného porubského zastupitelstva. Jen pár metrů od Černé Perly totiž stojí občanské garáže, které Poruba nyní vykupuje a jichž se chce zbavit. Jinými slovy, lidé žijící v Porubě na parkování nárok nemají, ale papalášské parkoviště je třeba vybudovat! A to místo hřiště, které je sice třeba nyní rekonstruovat, ale které leží v překrásném prostředí a jehož hodnota pro kvalitu života místních lidí by mohla být obrovská!

5. Je také projevem největšího cynismu, že zastupitelstvo při plánech na zbudování parkoviště na místě dnešního hřiště ani nepočítá s tím, že by využívalo k dopravě onu tramvajovou trať, kterou zejména členky a členové porubské Rady propagují. Je třeba říci, že okolí Černé Perly je již nyní výborně zasíťováno MHD. Prostě zase papalášský manýr bez ohledu na výdaje z veřejných prostředků!

6. Současné vedení Poruby, tj. porubskou Radu tvoří tyto subjekty: ANO 2011, ČSSD, KDU-ČSL. V porubském zastupitelstvu jsou zastoupeny tyto subjekty: ANO 2011, ČSSD, KDU-ČSL, ODS, OSTRAVAK, KSČM.

7. Naše petice vyjadřuje přesvědčení, že obyvatelky a obyvatelé Poruby žádné nové invazivní drahé a nesmyslné stavby nepotřebují. Život nás místních se dá vylepšit malými věcmi: třeba opravami chodníků nebo uvědomělou péčí o naše zelené plochy, stromy a keře.

8. Prosíme, přemýšlejme, komu přesun budovy porubské radnice nejvíce prospěje!

28. 1. 2018

HOT NEWS!

Ostrava nepožádala o tramvajovou dotaci!

Petice se na základě zákona o svobodném přístupu k informacím dozvěděla, že Ostrava skutečně o dotaci na výstavbu tramtrati po našich ulicích nepožádala. Konečný termín pro předmětnou dotaci byl 31. 12. 2017.

Špatná zpráva je, že dle informací z Ministerstva dopravy bude předmětná dotace vypsána ještě jednou, a to s největší pravděpodobností v březnu 2018.

Nyní navíc reálně hrozí, že peníze na tramtrať pošle z našeho státního rozpočtu přímo Babiš.

Stále platí, že musíme hlídat úřední desky. Ostrava nemá dosud jediné správní rozhodnutí, které by stavbu povolovalo.

Také čekáme na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o zákonnosti veřejné zakázky na tramprojekt, které má být vydáno v první polovině února 2018.

Prosíme, přemýšlejme!

14. 1. 2018

Co říká o tramvajovém projektu schválený ostravský rozpočet na rok 2018?

1. Na rok 2018 se počítá s nákladem cca 10 mil. Kč za projektovou dokumentaci

2. Realizace projektu je výhledově určena na období 2022-2023

3. Nevěřme populistickým tvrzením: tramvaj na B. Nikodema je stále ve hře

4. Rozpočet počítá s rozšířením stávajících komunikací

Nahlédněme všichni do rozpočtové „AKCE 3202“ statutárního města Ostravy!

6. 1. 2018

HOT NEWS! Video ČT uvnitř!

Ministerstvo financí navrhlo vyjmout tři tramvajové zakázky z dotačních programů EU.

Co to znamená?

1. Je to stejné jako Čapí hnízdo – byly porušeny právní předpisy, na dotaci proto není nárok.

2. Český rozpočet tak musí uhradit přes 200 milionů Kč. Babišovo Hnízdo přijde český rozpočet „jen“ na 50 milionů Kč.

3. Trestní řízení ve věci zfixlovaných tramvajových zakázek pokračuje příští týden u Krajského soudu v Ostravě – KAUZA DĚDIC.

4. Zakázky týkající se tramvajové dopravy v Ostravě mají opakovaně problémy. Souvisí to s tím, že kolem tramvají se točí hodně peněz, a to láká…

5. I projekt „Ekologizace veřejné dopravy Ostrava-Poruba“ má s velkou pravděpodobností právní vady.

6. Za současného stavu EU peníze na tramvajovou výstavbu našimi ulicemi neposkytne!